EGB community
Advertisement

A Galaktikus Birodalom bukása utána polgárháborúban elterjedt könnyű vadászgép, amelyet számos hadviselő fél szolgálatba állított.

Technikai adatok[]

osztály: elfogó vadász

gyártó: KDY

méret: 7,3 m

fegyverzet: sorozatlövő lézerek (2)

szolgálatban tartó államok: Szövetség, Konföderáció, kisebb államok

Leírás[]

Az elsősorban hadihajók gyártásában jeleskedő Kuat Drive Yards kísérlete a Sienar-féle TIE vadászok leváltására, illetve kiegészítésére néhány évvel az endori csata után jelent meg – a felbomló Birodalom és az egyre erősödő Új Köztársaság közti konfliktus kellős közepén. Ennek hatására a tervek és prototípusok hamarosan mindkét fél számára rendelkezésre álltak, és be is vetették őket a konfliktusban.

A-9 vöröses páncélzattal

Az alapverzióban a TIE-okhoz hasonlóan hiperhajtóművek és pajzsok nélkül gyártott, a törzs alá helyezett nagy tűzerejű sorozatlövő lézerekkel felszerelt könnyű vadász hamar népszerűvé vált mind a nagyobb hatalmak, mind az önálló rendszerek önvédelmi erőiben – nem kis részben a benne rejlő továbbfejlesztési lehetőségeknek és kitűnő manőverező képességének köszönhetően.

A KDY a Köztársaság újjáalakulásának idejére már elkészült az erősebb védelemmel és hajtóművekkel felszerelt A-10 változattal is.

Az A-9 elfogó vadász eredeti leírása a Wookiepedián[1].

Advertisement