EGB community
Advertisement

A Galaktikus Birodalom hajdan ikonikus típusa a mai napig számos állam haderejének gerincét alkotja a galaxisban.

Technikai adatok[]

osztály: csatahajó

gyártó: KDY és más hajógyárak az eredeti tervek alapján

méret: 1600 m

fegyverzet: turbolézerek, ionlövegek, védelmi ütegek, nagy hatótávolságú turbolézerek

szolgálatban tartó államok: Szövetség, Konföderáció, ESB, Világok Szövetsége (Harmadik Birodalom), Köztársaság, EGB

Leírás[]

I-es konfiguráció

A Birodalom éveiben hatalmas mennyiségben szolgálatba állított sorhajók, a Császár hatalmát jelképező csillagrombolók többsége odaveszett az Endort követő különböző polgárháborús összecsapásokban. A Yuuzhan Vong háborúra megmaradt egységek – mind a Birodalom, mind az ÚK, illetve a Szövetség és a Köztársaság flottájában – nagy értéket jelentettek az ütközetekben. Tömeges gyártásuk újraindítására nem került sor, egyes modernizált, olykor tiltógenerátorokkal is felszerelt hajókat viszont zászlóshajóként használták a szövetségi és birodalmi erők a Vong ellen és az azt követő konfliktusokban. Például: a szövetségi - köztársasági - Mon Mothma és Elegos A’kla rombolók, vagy Jacen Solo Szövetségi Gárdájának parancsnoki hajója, az Anakin Solo, illetve a Maradvány rombolói. A további fejlesztések tartalmaztak még törzsbe épített pajzsgenerátorokat, illetve nagy hatótávolságú turbolézereket is. A kisebb államok flottájában illetve magánkézben a mai napig megtalálhatóak az I-es konfiguráció régebbi tagjai, míg az élvonalbeli sorhajóként csillagrombolókat is üzemeltető nagyhatalmak a II-es, vagy a még fejlettebb III-as konfigurációt alkalmazzák. Utóbbiak ily módon mind a Köztársaság, mind az ESB, mind az EGB alaptípusának számítanak.

II-es konfiguráció

A fejlesztések dacára a birodalmi csillagrombolók mai napig megőrizték egyes gyenge pontjaikat, ezért élvonalbeli ütközetekben elsősorban vadászhordozóként, és megfelelő támogatás mellett alkalmazzák őket.

A csillagrombolók eredeti leírása a Wookiepedián: I-es[1] és II-es konfiguráció[2].

Advertisement