EGB community
Advertisement

A Szövetség idején született modern, nagy kapacitású hordozó - zászlóshajó. Jelenleg a Köztársaság legnagyobb harcértékű típusainak egyike.

Technikai adatok[]

osztály: csatahajó / hordozó

gyártó: Republic Engineering

méret: kb 1600 m

fegyverzet: turbolézerek, ionlövegek, quad lézerek

szolgálatban tartó államok: Szövetség, Köztársaság

Leírás[]

A sorozat egyik első egysége, a Dodonna tábornokról elnevezett hajó.

Az aktuális, ÚK-s hagyományokon alapuló szövetségi hadihajóépítés csúcstípusa, a csillagrombolók masszivitását és fegyverzetét a köztársasági hadihajókra jellemző tágas vadász-kapacitással kombináló robusztus, modern hadihajó. A Yuuzhan Vong háborút követően, a polgárháborús időszakban rendszeresítették a szövetségi flotta mobil harccsoportjainak zászlóshajóiként.

A hagyományos kialakítású, ék alakú, a rombolókénál robusztusabb hajótest rejti magában a hangárokat és a fegyverzetet egyaránt, a hajónak nincsenek kifejezetten kiálló, nagy célfelületet jelentő gyenge pontjai. Legalább 5-6 vadászszázad hordozására és kiszolgálására képes, vészhelyzet esetén többre, ami a szövetségi felfogásban már igen potens erőnek számít és indokolja az anyahajó státuszt.

Kis számban került rendszeresítésre a Szövetségnél, gyártása folyamatban, az elérhető park legmodernebbnek számító vadászaival szerelik fel. A Köztársaság flottájában továbbra is a csúcstípust jelenti.

A Galactic - osztályú hordozó eredeti leírása a Wookiepedián[1].

Advertisement