EGB community
Advertisement

Az Új Köztársaság idején született modern Mon Cal csatahajó-alaptípus, amely a mai napig széles körű használatban van Köztársaság-szerte. A modern csillagrombolók Mon Cal megfelelője.

Technikai adatok[]

osztály: csatahajó

gyártó: Mon Calamari

Méret: 1400 m

fegyverzet: turbolézerek, ionlövegek

szolgálatban tartó államok: Szövetség

Leírás[]

MC 90

Az MC 80 sorozat tagjaihoz képest alaposabb fejlesztőmunka és tesztelés előzte meg a Mon Calamari csatacirkálók legkiforrottabb kategóriájának bevezetését, mely a lassú gyártási folyamat csak fokozatosan terjedt el az ÚK flottájában az Endort követő évektől egészen a Vong invázióig. Valamivel rövidebb hosszát nagyban kompenzálja a robosztus, széles törzsű kialakítás, amely elegendő helyet biztosít a fegyverrendszereknek és a szállított vadászoknak egyaránt.

A hajót felszerelték a nem Mon Cal humanoidok számára optimalizált kezelőrendszerekkel is, így lehetővé téve az ÚK későbbi éveiben megszokott vegyes összetételű legénység alkalmazását. Így a hajókat széles körben használták különböző harccsoportok zászlóshajóiként, amíg meg nem jelentek a Vong utáni években a még hatalmasabb, 4-8 kilométeres nehéz csatahajók. Bár jelentős veszteségeket szenvedett ez a típus is, és gyártását az inváziót követően nem indították újra, a meglévő egységek továbbra is fontos kiegészítőként szolgálnak elsősorban a köztársasági védelmi flottákban.

Az MC 90 osztály eredeti leírása a Wookiepedián[1].

Advertisement