EGB community
Advertisement

A Köztársaság domináns nehéz - csatahajó kategóriájú típusa, a mon cal hajóépítési kultúra ékköve.

Technikai adatok[]

osztály: nehéz csatahajó

gyártó: Mon Calamari

méret: 4-8000 m változattól függően

fegyverzet: ionütegek, turbolézerek, önvédelmi fegyverzet

szolgálatban tartó államok: Szövetség, Köztársaság

Leírás[]

A Viscount-osztály „kistestvéreként” a birodalmi csillagrombolók fölülmúlására és leküzdésére képes, de még mindig gazdaságosan gyártható zászlóshajóként tervezték meg nem sokkal a Yuuzhan Vong háború előtt. Kisebb akciócsoportok és flották vezetésére optimalizált nehéz csatahajó, fejlett védelmi rendszerekkel és megerősített struktúrával.

Nagyobb testvéréhez hasonlóan csak kis számban állt szolgálatba, és önállóan, megfelelő kíséret nélkül bevetve a Yuuzhan Vong háború során jelentős veszteségeket szenvedett a típus. A megfelelő harceljárások kidolgozását követően a Szövetség, illetve a Köztársaság legnagyobb számban alkalmazott hagyományos nehéz csatahajójává vált, a Mon Calamari csatahajóépítés csúcsává. Minden egység egyedi, ezért pontos méreteket nehéz irányadóként megállapítani.

Mediator

Jelenleg a főbb köztársasági védelmi flottákban szolgál ott, ahol a Viscount-osztály alkalmazása nem indokolt, illetve nincs rá pénz. A típus gyártása folyamatos.

A Mediator-osztály eredeti leírása a Wookiepedián[1].

Advertisement