EGB community
Advertisement

A csillagromboló - osztály kompaktabb, sikeres első újragondolása köztársasági köntösben.

Technikai adatok[]

osztály: zsebcsatahajó

gyártó: Republic Engineering

méret: 1040 m

fegyverzet: nehéz és közepes turbolézerek, ionlövegek, rakétavetők

szolgálatban tartó államok: Szövetség, Konföderáció, Köztársaság

Leírás[]

Az Új Köztársaság első nagyszabású flottafejlesztési programjának talán egyetlen igazán időtálló és ütőképes típusa. A csillagrombolók klasszikus ék alakú felépítését megőrző, azonban elődjénél rövidebb, torony és felépítmény nélküli törzs erős pajzsokat, tágas hangárokat és kompakt fegyverzetet takar.

A kifejezetten a birodalmi csillagrombolók elleni harcra fejlesztett új típus csak lassan terjedt el az ÚK flottájában, még a Yuuzhan Vong háború elején is csak alig néhány állt szolgálatban belőle. Azonban – számos, ugyanazon programban kifejlesztett társával ellentétben – kifejezetten jól teljesített a harcokban, így a későbbiekben a Galaktikus Szövetség, majd az újjáalakuló Köztársaság egyik legfontosabb és legütőképesebb típusává vált, amelyet nagy számban állítottak szolgálatba.

Az osztály egyik első tagja

A mai napig a nem Mon Cal összetételű flottacsoportok legfontosabb sorhajója, mely megalapozta a csillagrombolóknál kisebb, de hasonló fegyverzetű zsebcsatahajó hajóosztály koncepcióját, ami később visszaköszönt a koréliaiak nagyobb Strident-osztályában, vagy a Birodalmi Maradvány nagyon hasonló Turbulent-osztályában.

A Nebula - osztály eredeti leírása a Wookiepedián[1].

Advertisement