EGB community
Advertisement

Az Új Köztársaság egy korai próbálkozása saját csillagromboló - osztály létrehozására.

Technikai adatok[]

osztály: csatahajó

gyártó: Rendili

méret: 1250 m

fegyverzet: nehéz és közepes turbolézerek, ionlövegek

szolgálatban tartó államok: Szövetség, Köztársaság

Leírás[]

Az osztály egyik példánya

Az Új Köztársaság fejlesztőinek első kísérete a birodalmi csillagrombolókkal versenyképes saját hajótípus létrehozására, a Mon Calamari dizájn megkerülése mellett. A Victory-osztályú rombolók fejlesztőinek munkája során létrejött hajó ötvözi a Mon Cal hajók kerekded formáit és a klasszikus csillagrombolókra jellemző ék alakú törzs és torony-struktúrát, de inkább a két típus gyengeségeit, mint erősségeit örökölte. Bár fegyverzete hasonló egy birodalmi csillagrombolóéhoz, a kiforratlan technológiák miatt ezt csak a hangártér, kapacitás és páncélzat mérséklésével tudták elérni a fejlesztők.

Bár korábban elkészültek a hajó tervei, mint az átfogó új köztársasági flottafejlesztési program prototípusai, az ÚK első éveit meghatározó krízisek és gazdasági nehézségek miatt nagyjából azonos időben jelentek meg az első Republic-osztályú csillagrombolók a korszerűbb, hatékonyabb Nebula-osztályú és más hasonló típusokkal. Ennek ellenére a párhuzamos gyártási kapacitások miatt széles körben elterjedt, részt vett a Yuuzhan Vong háborúban, és a későbbiekben is szolgálatban maradt a Szövetség, majd az újjáalakuló Köztársaság erőinél. Mindezzel együtt harcértéke nem haladja meg a korai birodalmi csillagrombolókét, így elsősorban járőrözésre és kisebb szektorflották zászlóshajójaként használják.

A Republic csillagromboló - osztály eredeti leírása a Wookiepedián[1].

Advertisement