EGB community
Advertisement

A Viscount - osztály a Szövetség, majd a Köztársaság legnagyobb méretű és tűzerejű hadihajója, a Birodalom szuper-csillagrombolóira adott hatásos válasz.

Technikai adatok[]

osztály: szuper csillagromboló / csillagvédő

gyártó: Mon Calamari

méret: kb 12-17.000 m

fegyverzet: ionütegek, turbolézerek, rakéták, védelmi ütegek

szolgálatban tartó államok: Szövetség, Köztársaság

Leírás[]

Viscount

A birodalmi Executor-osztályú mon Calamari megfelelője, amely hosszú fejlesztő munka eredményeként nem sokkal a Yuuzhan Vong háború elején lépett szolgálatba, méretben felülmúlva minden korábbi Mon Calamari dizájn-t. Komplexitása és robusztus felépítése miatt, bár rövidebb egy szuper-csillagrombolónál, tartósabb, masszívabb és kevesebb gyenge pontja van.

A Yuuzhan Vong háború alatt elkészült egyetlen példány a Mon Calamari védelmében vett részt. A Szövetség idején költségvetési megszorítások miatt csak néhány darab épült, melyek a legfontosabb stacionárius, azaz védelmi flották zászlóshajóiként szolgálnak, jellemzően nem vetik be őket a Szövetség határain kívül.

A névadó hajó, sorozatának első tagja

Fedélzetükön több száz vadászgép és az automatizált rendszereknek köszönhetően alig százezer fős legénység biztosítja a galaxis minden táján a szövetségi rendszerek biztonságát és érdekeik érvényesítését.

A Viscount - osztály eredeti leírása a Wookiepedián[1].

Advertisement